انشا درباره اگر می توانستید به گذشته سفر کنید چه می کردید؟

فال روزانه

انشا در مورد اگر می توانستید به گذشته سفر کنید چه می کردید؟

زمانی که به دورترین ستاره ها در آسمان نگاه می کنیم در واقع در حال تماشای گذشته ها هستیم زیرا نور این ستاره ها هزاران سال در راه بوده تا به چشم ما رسیده است و ما در حال حاضر در هزاران سال بعد این نور هستیم!

کاش می شد با فشار دادن یک دکمه به گذشته سفر می کردیم یا مانند فیلم ها ماشین زمان داشتیم تا سوار آن شده و در زمان سفر می کردیم، اما چه کنیم که ما انسان ها اسیر زمان هستیم و حتی در همین لحظه نیز زمان به سرعت می گذرد، آینده نزدیک به حال ما و حال ما به گذشته تبدیل می شود.

این که نمی توانیم درباره زمان بیشتر بدانیم کمی ناراحت کننده می باشد، زمان مانند کلافی با اندازه ای مشخص به ما داده شده که اگرچه از اندازه اش بی خبریم اما چگونگی استفاده از این با ارزش تر از طلا به خود ما بستگی دارد.

راستی اگر ماشین زمان وجود داشت یا اگر می توانستیم به گذشته برگردیم چقدر جالب می شد.

همچنین بخوانید: انشا با موضوع توصیف منظره طلوع و غروب خورشید

می توانستیم به ابتدای زمان خود برگردیم، به گذشته ترین زمان هایی که گذشته است و بعد با وسواس و فکر بیشتر و دقت دوباره از نو شروع کنیم. می توانستیم اشتباهات خود را اصلاح کنیم و بسیاری از کارهایی که نباید را انجام ندهیم و بسیاری از کارهایی که باید را انجام دهیم.

من اگر به زمان گذشته برگردد… از هشت‌سالگی به کلاس زبان انگلیسی می‌ روم اجازه نمی‌ دهم رنگ کفش‌ هایم را بزرگترها انتخاب کنند.

اگر به گذشته برمی گشتم در اردوهای مدرسه بیشتر می‌ خندیدم، زنگ ورزش را جدی می‌گرفتم و از ورزش کردن لذت می بردم.

اگر ماشین زمان داشتم حتما این کار را می کردم اما همین حالا و بدون ماشین زمان نیز بسیاری از ما در طول روز و سوار بر ذهن مان با سرعتی بالاتر از نور به گذشته ها و آینده های دور سفر می کنیم، با این تفاوت که سفرمان در گذشته امکان اصلاح و تغییر ندارد و سفرمان به آینده امکان ساخت و ساز ندارد.

در حالی که زندگی در خاطرات و رویاها هرگز ما را به جایی نخواهد رساند بلکه زیباترین خصوصیت زندگی غیر قابل پیش بینی بودن آن است و این که بدون نیاز به ماشین زمان می توان گذشته ها را در زمان حال و با تلاش و جدیت جبران کرد و می توان برای ساخت آینده از همین حالا با عزمی راسخ شروع کرد.

من در حال حاضر ترجیح می دهم درسم را به خوبی بخوانم، به پدر و مادرم احترام بگذارم و قدر آن ها را بدانم و از لحظه لحظه ای که در کنارشان هستم لذت ببرم، با خواهر و برادرم همیشه مهربان باشم و به آن ها محبت کنم و آن ها را در آغوش بگیرم، و فردا را از همین امروز بسازم بدون حسرت دیروز!

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *