موضوع انشا پرندگان در زمستان

فال روزانه

موضوع انشا پرندگان در زمستان

در این مطلب از وب سایت انشاسرا، یک انشای زیبا در مورد پرنده ها در فصل زمستان و سرما آماده کرده ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.


آغاز فصل زمستان و سفید شدن زمین با نشستن برف، یافتن مواد غذایی بر پرندگان دشوار شده است که می طلبد مردم عزیزمان با قرار دادن غذا در فضاهای باز، کمک کنند تا این مخلوقات الهی روزهای سرد زمستان را به امید ترانه سرایی در بهار به سلامت سر کنند.

فصل زمستان با همه زیبایی های وصف ناپذیرش برای شماری از گونه های جانوری به ویژه پرندگان ریز جثه مخاطراتی را به همراه دارد که از جمله آنها می توان نایاب شدن مواد غذایی را عنوان کرد.

در این فصل با وجود اینکه پرندگان شهرمان نیازمند سرپناهی گرم و غذایی مناسب برای ادامه حیات هستند افرادی طبیعت دوست از روی مهر و محبت با ایجاد پناهگاه هایی و قرار دادن دانه و غذا به یاری آنان می شتابند و از پشت پنجره پرندگانی را که به شوق رفع گرسنگی به آنها پناه می آورند را به نظاره می نشینند.

همچنین بخوانید: انشا در مورد سرمای زمستان در خانه ی کلبه ای در وسط جنگل

ارگانیزم بدن پرندگان به گونه ای طراحی شده که برای مقابله با سرما علاوه بر داشتن پر نیازمند چربی برای گرم نگهداشتن بدن هستند که این امر از طریق تغذیه مناسب امکانپذیر است.

با توجه به کمبود امکان یافتن غذا هنگام پوشیده شدن سطح زمین با برف می طلبد دوستداران طبیعت حتی الامکان دانه های مغذی با کالری بالا شامل گندم، ارزن یا نان خشک را در دسترس پرندگان قرار دهند.

غذای پرندگان را باید در مکانی به دور از باد و باران و طوفان و در نزدیکی موانع امنی همچون بوته ها قرار داد.

ظرف غذای پرندگان باید از درب و پنجره فاصله داشته باشد تا علاوه بر ایجاد احساس امنیت برای پرندگان از انتقال بیماری های مشترک به محیط انسانی جلوگیری شود.

مکان قراردادن دانه ها باید از دسترس شکارچیان به خصوص گربه ها دور باشد همچنین فضای آن نباید بگونه ای باشد که با ریزش برف و باران شاهد دفن شدن غذا باشیم.

ظروف غذا باید در فضای باز قرار گیرد تا به هنگام نزدیک شدن شکارچی پرنده بتواند با دیدن خطر به موقع عکس العمل نشان دهد و از خطر احتمالی رهایی یابد.

هنگام تغذیه پرندگان با استفاده خرده های نان خشک توجه داشته باشیم کسری وسایل برنده خطرناک و پلاستیک در داخل ضایعات نان نباشد چرا که تجمع این مواد در بدن پرنده احتمال مسمومیت و مرگ آن را بیشتر می کند.

باید از غذا دادن به پرندگان در ظرف هایی که پیشتر برای کارهای رنگ رزی یا اقدامات مشابه استفاده شده و احتمال کنده شدن ضایعات چسبیده شده در ظرف و انتقال آن به بدن پرنده است پرهیز کرد.

در فصل زمستان آب پیش بینی شده برای پرندگان با سرد شدن هوا یخ می زند که باید با شکستن یخ دوباره آب آشامیدنی برای استفاده پرندگان قرار داد همچنین ظروف غذا را هر روز شست.

گنجشک ها، کبوتران، یاکریم ، کلاغ، دم جنبانک و حتی گاهی طوطی، قناری، بلبل و دارکوب از عمده پرندگانی هستند که از ته مانده غذا یا دانه های پاشیده شده از سوی شهروندان در نقاط مختلف استفاده می کنند.

باید از ظروف بزرگ برای غذا دادن به پرندگان استفاده کرد تا به راحتی بتوانند از مواد غذایی استفاده کنند.

با توجه به تاکید فراوان به محبت به حیوانات و غذا دادن به آنها در فصل سرما ولی این امر برای گونه های حیوانی مخاطراتی را نیز به همراه دارد.

قرار دادن غذا در دسترس پرندگان باید تنها به فصل زمستان و هنگام بارش برف ختم شود در غیر اینصورت پرندگان به یافتن غذای آماده عادت کردن و در صورت نبود غذا تلف می شوند.

بیاییم از زمستان امسال به فکر پرندگان باشیم تا آنها هم از زمستان لذت ببرند.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *