موضوع انشا هفته دفاع مقدس

فال روزانه

انشا در مورد هفته دفاع مقدس

صحبت از دفاع مقدس به جهت عظمت و بزرگی جهادگران آن کار دشواری است اما به مناسبت هفته دفاع مقدس با هم به این مفهوم زیبا و مقدس میپردازیم .

هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام و حمایت و پشتیبانی ماندگار ملت مقاوم ایران در هشت سال جنگ نابرابر است.ملت ما در طول دوران دفاع مقدس با اتکا به خداوند متعال، اطاعت از ولایت و حفظ وحدت و حضور در صحنه توانست در برابر مقابل حجم گسترده ای از دشمنان که از صدام و عراق حمایتمی کردند بایستد و اجازه ندهد وجبی از خاک مقدس میهن در اشغال متجاوزان بماند.

رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، مخلصانه از میهن اسلامی دفاع کردند و امنیت، اقتدار و صلابت امروز، مرهون زحمات این قشر ایثارگر است. قدرت دفاعی ایران بیمه خون شهدا و حماسه رزمندگان اسلام در طول هشت سال رشادت و دلاوری است. دفاع جانانه و مبتنی بر تفکر اسلامی و انقلابی ملت قهرمان ایران در دفاع مقدس نه تنها دستاوردی برای رژیم بعثی و حامیان او نداشت بلکه از این مرز و بوم کشوری مقتدر ساخت که به عنوان کانون صدور انقلاب و بیداری اسلامی در جهان مطرح شد.

رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در حساس ترین دوران تاریخ با قامتی بر بلندای ابدیت، گام های استواری در راه حقیقت خواهی گذاشتند. تلاش های ایثارگران سبب شد تا آرمان حقیقت خواهی و عدالت خواهی تبلور پیدا کند. خانواده های معظم شهدا و ایثارگران زینب گونه در مقابل تمام مشکلات ایستادگی کردند تا بتوانند مقاومت را به صورت زنده به نمایش بگذارند. هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای پاسداشت ارزش های دفاع مقدس است. اگر امروز در سطح جهان کشور مان حرفی برای گفتن دارد در سایه رشادت های دلاوران ایران اسلامی و شهدا و ایثارگران است.

امروز جوانان ما تشنه آگاهی از آرمان های دلاوران دفاع مقدس اند و باید با برنامه ریزی مناسب در جهت انتقال این ارزش ها به جوانان تلاش کنیم . ایران اسلامی به مدت هشت سال از حیثیت، ناموس، دین و انقلاب دفاع کرد و چنین دفاعی مقدس است. همه مسئولان و ملت مدیون ایثار و فداکاری حماسه آفرینان دفاع مقدس و صبر وپایداری خانواده های معظم شهدا هستند بنابراین، یاد شهدا باید همواره در جامعه زنده باشد زیرا راه شهیدان راه رسیدن به آرمانهای اسلامی، عزت و عدالت برای ملت ایران است.

ایمان، عزم راسخ الهی، کار برای خدا و احساس سربازی دین خدا ابزارهای اقتدار و عزت کنونی ملت ماست و حفظ ارزشها برای ملت ما یک اصل مبنایی است. زنده نگه داشتن حرکت تاریخی و حماسی عشق آموختگان مکتب سرخ حسینی و فرزندان شجاع و غیور امام خمینی (ره) و استقامت و پایداری اعجازآمیز آنان، بر تمام فعالان عرصه فرهنگ این مرز و بوم واجب و امری الزام آور است. باید حمایت های لازم از خدمتگذارانی که در جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا فعالیت می کنند، صورت گیرد.

هفته دفاع مقدس فرصتی است که پرونده این حماسه درخشان و افتخارآمیز مورد بازخوانی قرار گیرد تا همگان بدانند که با تفکر اسلامی، انقلابی و روحیه جهادی می توان هر تجاوز و سلطه گری را شکست داد. دفاع مقدس یکی از عوامل اصلی صدور انقلاب و بیداری اسلامی در بین ملت ها است.اقتدار و توانمندی ایران اسلامی، الگوی موفق برای مقابله با تهدید و تجاوز کشورهای بیگانه است.

این رویداد بزرگ تاریخ نشانه ایمان و اراده خلل ناپذیر ملت و اسطوره ای بیادماندنی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است. صحنه افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس روایت فداکاری و مجاهدت امتی است دشمن ستیز، که با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و یا بهره جستن از فرامین ذات اقدس الهی در منشور عدالت گستری و ظلم ستیزی از بذل جان و مال دریغ نکردند و با حماسه حضور به یادماندنی در میادین نبرد با الهام از قیام سرخ نهضت عاشورا و بدون هیچ گونه چشمداشتی، نهال نو رسیده انقلاب اسلامی را با نثار خون پاک خود آبیاری کردند، تا اینک همگان شاهد پویایی و بالندگی ام القرای جهان اسلام و دیار دلاور مردان فاتح نبردهای بیت المقدس، فتح المبین، ثامن الائمه، طریق القدس و… باشند.

همچنین بخوانید: انشا با موضوع دوست داری دنیا چگونه باشد؟

و دشمن زبون که با تکیه بر سلاح بی صلاح ، کره خاکی را جولانگاه خود ساخته و هر روز در گوشه ای از این عالم، ملل مظلوم رنج دیده و مسلمان جهان را با امکانات پیشرفته نظامی هدف قرار داده،اسلام ناب محمدی را در معرضهجمه ای همه جانبه قرار داده حتی اندیشه نزدیک شدن به این آب و خاک را به ذهن استیلا طلب خود راه ندهد و با تامل به دوران سالیان نه چندان دور دفاع مقدس، همواره ملت مسلمان ایران اسلامی و قوای مسلح آن را به منزله سدی پولادین و دژی استواردر برابر مصالح خود بینند.

پاسداری از ارزش های شهدا و رزمندگان اسلام و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و آینده کشو ر ، ضروری است. با توجه به توطئه های دشمنان اسلام برای ضربه زدن به کشور و ایجاد حس بی اعتمادی در بین مردم به ویژه نسل جوان ، بیان تلاش ها و مجاهدت های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی و تبیین فرهنگ ایثار و شجاعت باید در اولویت کاری مسئولان امر قرار گیرد. پاسداشت ارزش های دفاع مقدس و تکریم شخصیت هایی که در شکل گیری این ارزش ها نقش داشتند وظیفه همگانی است و همه باید به این وظیفه عمل کنیم.

ایثارگری ها ودلاوری های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس در کنار بزرگواری و حمایت همه مردم عزیز کشورمان باید به میراثی ماندگار برای آیندگان تبدیل شود . اما فرهنگ دفاع مقدس آن گونه که باید در بین نسل جوان و ملت اشاعه داشته باشد، کمرنگ است. مسئولین، دولت و نهادهای ذیربط باید به فرهنگ سازی اصولی و ریشه ای در این مورد بپردازند.ارزش های دفاع مقدس مقوله ای است که باید به آن پرداخته شود تا همگان ازاهداف و ارزش های والای آن مطلع شوند.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *