انشا با موضوع برای زندگی بهتر چه کنیم؟

فال روزانه

انشا درباره برای زندگی بهتر چه کنیم؟

در این مطلب از وب سایت انشاسرا، یک انشای زیبا در مورد کارهایی که باید برای زندگی بهتر انجام دهیم را آماده کرده ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.


آیا تا به حال از خود پرسیده اید که برای زندگی بهتر چه کنیم؟

زندگی بهتر آرزوی هر انسانی است ولی انسان خود باید بکوشد و در راستای زندگی بهتر تلاش کند.

زندگی خوب مهمان ناخوانده نیست که در بزند و بیاید داخل؛

زندگی خوب را خودمان باید بسازیم.

باید حسد و کینه را از خودمان دور کنیم تا در کمال آرامش به زندگی ادامه دهیم.

باید عشق بورزیم و کرسی هر خانه ای را با محبت خود گرم کنیم.

زندگی را باید دوست داشت و به تک تک لحظه های تلخ و شیرینش امید بخشید.

زندگی را در آغوش بگیریم و از زندگی کردن لذت ببریم و از تمام لحظه ها خاطره بسازیم زیرا ما فقط یک بار فرصت زندگی داریم.

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

سوال خیلی کلی است و مطمئنا زندگی بهتر برای هر شخص یک معنای خاص می دهد.

نمی توان یک راهکار ارائه داد که برای همه به یک اندازه جواب بدهد، اما با رعایت کردن این چند مورد تقریبا در هر زمینه ای که باشیم می توانیم زندگی بهتری بسازیم.

ما به طور حسی می دانیم که داشتن یک زندگی بهتر نیازمند تلاش و زحمت زیاد است ولی حتی با دانستن آن، دوست داریم راهکارهایی را بشنویم که این تلاش و زحمت را نداشته باشد و خیلی راحت بتوانیم بدون اینکه نیاز به صرف زمان و انرژی باشد به خواسته هایمان برسیم؛

اما باید قبول کنیم که هر خواسته ای بهایی دارد که باید آن را پرداخت.

همچنین بخوانید: انشا درباره رمز موفقیت را در چه می دانید؟

در ادامه به چند مورد می پردازیم که با دانستن و انجام آنها، زندگی ما در هر شرایط و وضعیتی که باشد شروع به تغییر کند و در جهت بهتر شدن پیش برود:

۱- یادگیری

اگر به همین سوال که چگونه زندگی بهتری داشته باشیم توجه کنید، متوجه می شوید که در حقیقت ما به دنبال جواب های بیشتر و باکیفیت تری هستیم تا همین زندگی ای که الان داریم را به سطح بالاتر و بهتری ارتقاء دهیم و ارتقاء دادن هر چیزی نیازمند یادگیری است، بنابراین بسیار مهم است که روی یادگیری تمرکز کنیم و آن را به عنوان یک سرمایه گذاری ببینیم

۲- کسب مهارت های مرتبط

مورد بعدی که بسیار اهمیت دارد این است که در هر زمینه ای که فعالیت کنیم، مهارت های مربوط به آن را کسب کنیم، خیلی ها سوال می پرسند که چگونه زندگی بهتری داشته باشیم ولی زمانی را که جهت کسب مهارت به میان می آید فراموش می کنیم که چرا این سوال را مطرح کردند، چون کسب مهارت نیاز به تلاش مستمر دارد تا تبدیل به مهارت شود و خیلی ها که دنبال این هستند که زندگی بهتری داشته باشند، حاضر نیستند بهای آن که تمرین و ممارست است را بپردازند.

اگر شما بتوانید با این قضیه کنار بیایید که کسب مهارت بخشی از مسیر است و بهای آن که همان تلاش و پیگیری است را بپردازید، خیلی جلوتر از کسانی هستید که فقط به دنبال جواب سوال هستند ولی حاضر نیستند بهای آن را بپردازند.

۳- هدف گذاری

در هر شرایط و وضعیتی که باشید با هدف گذاری و البته تلاش در جهت آن زندگی و شرایط بهتری خواهید داشت، اگر از هر فرد موفقیت بپرسید چگونه زندگی بهتری داشته باشیم، مطمئنا یکی از مواردی که به آن اشاره خواهد کرد بحث هدف گذاری است.

هدف گذاری باعث می شود زمان، انرژی و حتی کارهایی که انجام می دهیم چه کوچک و چه بزرگ همگی در یک راستا و هم جهت با هم قرار بگیرند و متمرکز باشند و این تمرکز مانند ذره بینی است که زیر نور خورشید قرار گرفت و نورهای پراکنده که قدرت زیادی ندارند را متمرکز کرده و تبدیل به یک قدرت جادویی می کند و بنابراین اگر ما برای زندگی مان از هدف گذاری استفاده کنیم، زندگی ما در جهت بهتر شدن قرار می گیرد و شروع به رشد و پیشرفت می کنیم.

۴- برنامه ریزی

یکی دیگر از موارد بسیار مهم برای اینکه زندگی بهتری داشته باشیم، برنامه ریزی است. انتخاب هدف بدون برنامه ریزی قابل اجرا، رویایی بیش نیست، هدف زمانی قابل دست یافتنی خواهد شد که بتوانیم برای آن برنامه ریزی کنیم، برنامه ای که قابل اجرا باشد.

برنامه ریزی یکی از مهارت های بسیار مهم است که لازم است یاد بگیریم و با داشتن برنامه ی مشخص و قابل اجرا مطمئنا احتمال رسیدن به هدف افزایش می یابد و رسیدن به هدف باعث می شود، اعتماد به نفس ما، اراده ما، شور و هیجان ما بیشتر شود، خود را در حالتی ببینیم که قابلیت خلق زندگی مان را داریم و وقتی این حس را به دست بیاوریم، زندگی مان شروع به بهتر شدن می کند بنابر این یکی از بهترین جواب هایی که به سوال چگونه زندگی بهتری داشته باشیم می توان داد کسب مهارت برنامه ریزی است.

در نظر داشته باشید این چهار مورد هر کدام یک مهارت است و مهارت فقط با تکرار و تکرار به دست می آید و هر چقدر ما در این چهار زمینه مهارت بیشتری کسب کنیم به همان اندازه هم زندگی ما در جهت بهتر شدن پیش خواهد رفت.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *