انشا درباره رمز موفقیت را در چه می دانید؟

فال روزانه

انشا در مورد رمز موفقیت را در چه می دانید؟

همه ما در زندگی به دنبال موفقیت هستیم و این کلمه برای هر یک از ما تعاریف متفاوتی دارد، مثلا برای برخی موفقیت یعنی رسیدن به ثروت زیاد، برخی دیگر رسیدن به یک درجه علمی را موفقیت می دانند و بعضی ها اهداف دیگری برای خود دارند.

به نظر من ابتدا باید تعریف خود از موفقیت را مشخص کنیم و سپس عوامل موثر در آن را بشناسیم تا به هدف خود دست پیدا کنیم، اما به طور کلی می توان گفت چندین عامل در رسیدن ما به موفقیت و اهدافی که داریم می تواند تاثیر گذار باشد.

رمز موفقیت

اولین عامل، شناخت خود و توانایی های فردی است، این که در چه کاری استعداد بیش تری داریم و به چه کاری علاقه مند هستیم، اگر هدفی برای خود مشخص کنیم که در آن استعدادی نداریم نسبت به کسی که در این حرفه استعداد دارد نیازمند تلاش دو چندان خواهیم بود تا به هدف خود دست پیدا کنیم، از طرفی اگر علاقه مند به این هدف نباشیم پس از مدتی خسته شده و دست از تلاش می کشیم.

دومین عامل تاثیر گذار در موفقیت استفاده از تجربیات دیگران است، بهتر است قبل از هر اقدامی زندگی انسان های موفق را بخوانیم و از تجربیات اطرافیان استفاده کنیم تا از اشتباهاتی که ممکن است به دلیل بی تجربگی انجام دهیم جلوگیری کنیم. این کار تعداد خطا های ما را کم کرده و فرصت بیش تری برای بهتر انجام دادن کار ها به ما می دهد.

همچنین بخوانید: موضوع انشا اگر در زندگی نظم و برنامه ریزی نداشته باشیم چه می شود؟

سومین عامل که به نظر من مهم ترین عامل نیز می باشد پشتکار و استقامت است، اگر به هدف خود ایمان داشته باشیم با شکست های کوچک دست از کار نمی کشیم و آن قدر به تلاش ادامه می دهیم تا به خواسته ی خود برسیم، متاسفانه برخی در مواجه با شکست ها، خیلی زود نا امید شده و دیگر تلاشی نمی کنند و همین می تواند آن ها را از موفقیت دور کند.

باید به این نکته توجه کنیم که شکست در استفاده از یک راه حل به این منظور نیست که هدف ما نا درست است بلکه ممکن است راه حلی که برای رسیدن به هدف انتخاب کرده ایم ایراد داشته باشد به همین خاطر باید راه های مختلف را امتحان کنیم تا به خواسته ی خود برسیم.

در مجموع عوامل ریز و درشت بسیاری می تواند در رسیدن ما به موفقیت تاثیر گذار باشید اما مسئله ی مورد اهمیت این است که از همان ابتدا قدم ها را به درستی و به ترتیب بر داریم تا مسیر کوتاه تری را برای رسیدن به هدف طی کنیم.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *