انشا درباره فرهنگ آپارتمان نشینی چیست؟

فال روزانه

انشا درباره فرهنگ آپارتمان نشینی چیست؟

در این مطلب از وب سایت انشاسرا، یک انشای زیبا با موضوع فرهنگ آپارتمان نشینی چیست؟ آماده کرده ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.


در گذشته ای نه چندان دور خانه ها شکل دیگری داشتند، خانه هایی که نهایت در دو طبقه ساخته می شدند و حیاط و ایوان داشتند و زندگی در این خانه ها حال و هوای بسیار خوبی داشت.

اما با رشد جمعیت و افزایش ساخت و ساز، شکل خانه ها هم عوض شد و خانه های ویلایی تبدیل به آپارتمان های بلند و دلگیر شدند که حالا خیلی از ما بر خلاف میل مان مجبوریم در این خانه ها زندگی کنیم.

در خانه های آپارتمانی طبقات روی هم و واحد ها کنار هم ساخته می شوند و آدم ها را از غریبه و آشنا و از هر فرهنگی در خود جای می دهند.

همچنین بخوانید: انشا در مورد دوستان چه نقشی در زندگی ما دارند؟

کسانی که در یک آپارتمان زندگی می کنند باید یک سری قوانین را رعایت کنند تا مشکلی برای دیگری پیش نیاورده و با خیالت راحت و بدون ناراحتی بتوانند کنار هم زندگی کنند و حق همدیگر را پایمال نکنند.

فرهنگ آپارتمان نشینی یعنی رعایت نکاتی که باعث بهتر شدن روابط ما با همسایگان می شود و از ایجاد مزاحمت برای دیگران جلوگیری می کند و نتیجه ی آن آرامش خودمان و بقیه ی کسانی خواهد بود که در آپارتمان زندگی می کنند.

به دلیل این که در خانه های آپارتمانی فاصله ی واحد ها کم است و کف خانه ی هر کس ممکن است سقف خانه ی دیگری باشد هر سر و صدای اضافه ای در زمان های مختلف مخصوصا زمان استراحت می تواند باعث آزار همسایه ها شود صداهایی مثل تماشای تلویزیون با صدای بلند، صحبت کردن با صدای بلند ، کوبیدن اشیا بر زمین یا دیوار و … که باید با دانستن فرهنگ آپارتمان نشینی از آن ها دوری کنیم.

ما می توانیم با انجام دادن کارهایی که سر و صدا تولید می کنند در ساعت هایی که زمان فعالیت و کار است از ایجاد مزاحمت برای دیگران بپرهیزیم و حق همسایه ها را رعایت کنیم.

در آپارتمان ها بعضی فضاها مثل راه پله و آسانسور و…به صورت مشترک استفاده می شود و هر یک از ساکنین باید به سهم خود در نگه داری و حفظ اموال مشترک ساختمان و پاکیزه نگه داشتن آن ها بکوشند تا در محیطی سالم و تمیز زندگی کنند.

در هر آپارتمان به توجه به ساکنین آن قوانینی تعیین می شود و یک نفر به عنوان مدیر ساختمان بر اجرای این قوانین نظارت می کند و در صورت رعایت نکردن آن ها به ساکنین تذکر می دهد، این قوانین در هر ساختمان می تواند به شکل های مختلف باشد و در همه ی آپارتمان ها یکسان نیست.

هر یک از ما زمانی که آپارتمانی را برای زندگی انتخاب می کنیم ابتدا باید از قوانین آن مطلع شویم و حق و حقوق مان را بدانیم تا حق کسی را زیر پا نگذاشته و زندگی آرام و دور از جنجالی داشته باشیم و همچنین تلاش کنیم با رعایت کردن اصول زندگی در آپارتمان فرهنگ زندگی خود و دیگران را بالا ببریم.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *