موضوع انشا ما فقط یک زمین داریم، یعنی چه؟

فال روزانه

انشا درباره ما فقط یک زمین داریم، یعنی چه؟

در این مطلب از وب سایت انشاسرا می خواهیم یک انشا در مورد زمین بنویسیم و به جواب این سوال برسیم که ما فقط یک زمین داریم، یعنی چه؟ آیا شما به زمین اهمیت می دهید؟ با ما همراه باشید.


انسان ها همواره به جستجوی سیاره ای شبیه به زمین و حیات در کهکشان ها و منظومه های دیگر بوده و هست اما تا به حال موفق نشده هیچ جایی مانند زمین پیدا کند.

زمین پر از نشانه های حیات است و هر چیزی که برای زندگی گیاهان، حیوانات و انسان ها لازم است در این سیاره ی آبی زیبا وجود دارد.

ما فقط یک زمین داریم، سیاره ای که سخاوتمندانه زندگی را به ما هدیه کرده است، این سیاره نور کافی و مناسب، آب و گیاه دارد و موجودات ساکن در آن می توانند از نعمت های بی شماری که در اختیارشان است استفاده کنند و به زندگی خویش ادامه دهند.

اگر تنها کمی خورشید نزدیک تر بود سیاره ی آبی ما سوزان، خشک و بی آب و علف و غیر قابل سکونت می شد، اگر کمی دور تر بود سیاره ی ما یخ می زد و چیزی شبیه مریخ می شد و در آن صورت ما نمی توانستیم به حیات خویش ادامه دهیم.

همچنین بخوانید: موضوع انشا جنگل زیبا

اگر ماه که قمر زمین است و به دور زمین می چرخد وجود نداشت حیات در این سیاره ممکن نمی شد و اگر آب وجود نداشت همه ی ما از بین می رفتیم؛ پس همه ی چیزهایی که در زمین و اطراف آن وجود دارند جزئی از یک چرخه ی بزرگ است تا وجود زندگی در زمین را ممکن کنند.

ما فقط یک زمین داریم که باید به خوبی از آن مراقبت کنیم زیرا در صورت آسیب دیدن هر یک از اعضای این سیاره، این خود ما هستیم که آسیب می بینیم و در نهایت از بین می رویم.

اگر ما انسان ها اهمیتی به مراقبت از زمین ندهیم، بدون شک در آینده ای نه چندان دور مجبور هستیم با عواقب وحشتناک این کار روبرو شویم؛ همان طور که در این روز ها بیش تر از همیشه می توانیم نتیجه ی آسیب هایی که به طبیعت زمین زده ایم را ببنیم.

ما امروزه شاهد آب شدن یخ های قطبی هستیم که باعث بالا آمدن آب های دریاها شده و در نتیجه جزایر و شهر هایی که در نزدیکی دریا و آب های آزاد وجود دارند به مرور در حال رفتن به زیر آب هستند، آلودگی آب اقیانوس ها که نتیجه ی اعمال ماست باعث مرگ بسیاری از گونه های آبزی شده و آلودگی هوا که باز هم نتیجه ی فعالیت های انسانی است منجر به سوراخ شدن لایه ی ازون شده است.

همچنین تغییرات آب و هوایی باعث جابجایی فصل ها و در نتیجه آسیب دیدن موجودات ساکن در زمین و حتی خود انسان ها شده است.

زمانی که همه ی این تغییرات را مشاهده می کنیم در می یابیم که رفتار ما انسان ها در طول صد یا دویست سال گذشته آسیب های زیادی به زمین زیبا زده است و در صورتی که این رفتار تغییر نکند باعث از بین رفتن این سیاره، انسان ها و تمام موجودات ساکن در آن خواهد شد.

پس ما فقط یک زمین داریم و بایستی با تغییر رفتار خود و مراقبت بیش تر، آن را حفظ کرده و به دست آیندگان برسانیم.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *