تحقیق درباره ضررهای ماهواره

فال روزانه

تحقیق درباره ضررهای ماهواره

تحقیق درباره ضررهای ماهواره

تحقیق مقاله یا انشا درباره ضررهای ماهواره

ماهواره كه به خودي خود ابزاري مناسب جهت گسترش ارتباطات سالم مي باشد، متاسفانه به دست آلوده قدرت طلبان و استعمارگران به وسيله اي جهت استيلا و سلطه فرهنگي بدل شده است.

امروزه با گسترش بي حد و حصر فن اوري اطلاعات و ارتباطات كه مظهر آن همان اقمار مصنوعي مي باشد، تهاجم فرهنگي به مسئله اي جهاني تبديل گرديده است

و اين ابتلاي جهاني، بسياري از كشورها را به چاره انديشي وا داشته است و حتي انديشمندان و روشنفكران كشورهاي غير اسلامي نيز نسبت به امحاء فرهنگ كشور خود در برابر فرهنگ ماهواره اي، دغدغه خاطر دارند و در مواجهه با اين پديده ساختارشكن، خود را مسئول مي دانند.

ناگفته پيداست كه حجم، سطح و ضريب اين مخاطرات ماهواره اي در كشور ما به مراتب نسبت به ساير كشورها بيشتر و حادتر مي باشد، زيرا ايران به عنوان كشوري كه تجربه انقلابي مردمي را دارا مي باشد

و در طول سه دههه از حيات خود، بر آرامان هاي قدسي و ديني، پاي مي فشاردف مسلماً براي قدرت هاي طماع بين المللي خطر آفرين است و آنان را در تحقق تهاجم فرهنگي، توسط رسانه هاي ماهواره اي، ناكام مي گذارد.

بنابر اين ايران به عنوان يكي از كانون هاي مورد تهاجم آنان مطرح مي باشد بي گمان اين مسئله، بايد مسئولان و روشنفكران جامعه ما را در انجام رسالت فرهنگي خود در پاسداري از آرمان ها و مقابله با تهاجمات فرهنگي، راسخ تر و استوارتر سازد.

البته ماهواره ها به خودي خود ابزاري مناسب جهت گسترش ارتباطات سالم و برقراري زمينه تبادل معاني و مفاهيم مي باشد، اما دريغ كه اين ابزار كار آمد به دست آلوده قدرت طلبان، به وسيله اي جهت استيلا و سلطه فرهنگي بدل گرديده است و همانطور كه بيان شد در رويارويي با اين پديده، لزوم ارائه راهكارهاي علمي و تخصصي توسط صاحب نظران، بيش از پيش احاس مي گردد.

به اين منظور ابتدا پاره اي از آسيب هاي اجتماعي ناشي از تخريب ماهواره اي ارائه مي گردد.

 

 

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *