مقاله درباره ریشه کنی فقر

فال روزانه

مقاله درباره ریشه کنی فقر

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، حجت الاسلام سید حسن عاملی امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: اساس زکات در مبانی دینی توجه به فقرا و جلوگیری از رواج فقر در جامعه است.

وی برگزاری کنفرانسهای متعدد به منظور مبارزه با فقر در دنیا را یادآور شد و افزود: قرآن برای ریشه کنی فقر در جامعه تنها یک کلمه فرموده و آن پرداخت زکات است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه عدم پرداخت زکات موجب رواج پول حرام در جامعه خواهد شد، اضافه کرد: نباید بگذاریم اموال و داراییهایمان به دلیل عدم پرداخت زکات با پول حرام مخلوط شود.

وی قبولی تمام اعمال انسان را مرتبط با پرداخت زکات عنوان کرد و متذکر شد: برکت و نعمت خداوند با پرداخت زکات به جامعه سرازیر خواهد شد، چرا که زکات چرک اموال و دارایی انسان بوده و باید این چرک و آلودگی را از اموال بزداییم.

نماینده ولی فقیه در استان با ذکر احادیثی از قرآن، انبیاء و امامان (ع) تصریح کرد: بی شک نماز و اعمال انسان بدون زکات قبول نخواهد شد و غیر از مشرک کسی در دادن زکات غفلت نمی کند.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات در استان اردبیل در طی چند سال اخیر روند مطلوبی داشته است، ابراز داشت: پرداخت زکات در این استان همه ساله نسبت به سالهای قبل رشد داشته و اکنون به رقم میلیاردی رسیده است.

عاملی با اشاره به بارندگیهای مناسب در فصل زراعی جاری در استان اضافه کرد: پیش یبنی می شود امسال محصول خوبی برداشت شود، بنابراین انتظار داریم در پرداخت زکات رقم بی سابقه ای در اردبیل طی سال جاری شکل بگیرد.

وی همچنین با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر در کشور، مبارزه با این پدیده شوم را نیازمند عزم عمومی و حرکت ملی دانست و خاطر نشان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند با پدیده اعتیاد مبارزه کند.

امام جمعه اردبیل در پایان با تاکید بر ضرورت مقابله با توزیع مواد مخدر و رشد اعتیاد در جامعه افزود: مبارزه با مواد مخدر باید از نهاد خانواده آغاز شود، چنانچه حتی زنی اگر بداند که شوهرش از راه مواد مخدر کسب درآمد می کند، نباید از سفره وی اطعام کند.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *