انشا درمورد خواص آناناس

فال روزانه

خواص آناناس

خواص آناناس

آناناس ميوه گرمسيري و پرخاصيت است و آب آن نيز به واسطه سطح بالاي ويتامين ها، مواد معدني و آنتي اكسيدان ها در آن براي سلامتي مفيد است.

 بيش از ۱۰۰ گونه مختلف آناناس وجود دارد اما تنها هشت گونه آن براي اهداف تجاري پرورش داده مي شود .

*** تقويت سيستم ايمني

آناناس موجب تقويت سيستم ايمني بدن مي شود. محققان در مطالعه اي كه در فيليپين انجام شد، اثرات مصرف اين ميوه را در كودكان دبستاني بررسي و مشاهده كردند كودكاني كه هر روز كمپوت آناناس مصرف مي كردند، در قياس با كودكاني كه كمپوت آناناس مصرف نمي كردند، كمتر به عفونت هاي ويروسي و باكتريايي مبتلا مي شدند و دوران نقاهت كوتاهتري هم داشتند.

***هضم

از ديگر فوايد مصرف آناناس كمك به هضم غذاست. بروملين يك آنزيم در ساقه و آب آناناس است كه به تجزيه و هضم پروتيين ها كمك مي كند. همچنين مشخص شده است كه مصرف بروملين به شكل كپسول باعث كاهش التهاب، كبودي، زمان بهبودي و درد بعد از جراحي ها مي شود.
با اي حال، آناناس و آب آن، بروملين كافي ندارند كه بتواند به عنوان درمان پزشكي مورد استفاده قرار گيرد و در ضمن، فرآيندهاي فرآوري معمول براي تهيه آب آناناس بروملين آن را به اندازه زيادي كاهش مي دهد.

*** سرطان

يك مطالعه آزمايشگاهي كه در آن از آب آناناس تازه استفاده شد، نشان داد كه آب حاصل از هسته، ساقه و گوشت اين ميوه موجب سركوب رشد سلول هاي سرطاني تخمدان و روده بزرگ مي شوند، هر چند تاييد هر گونه ارتباط ميان مصرف آب انانس و درمان سرطان به مطالعات بيشتر نياز دارد.
از سوي ديگر طبق اعلام دانشگاه هاروارد، بتا كاروتن مي تواند در پيشگيري از ابتلا به سرطان پروستات نقش داشته باشد.
مطالعه ديگري نيز نشان داد افرادي كه اغلب خوراكي هاي حاوي بتا كاروتن مصرف مي كنند در قياس با سايرين، با احتمال كمتري در زمينه ابتلا به سرطان روده بزرگ روبرو هستند.
همچنین بخوانید: انشا درمورد سبزیجات

***پوست

آب آناناس حاوي ويتامين C و بتا كاروتن است. اين آنتي اكسيدان ها مي توانند به مبارزه با آسيب پوستي ناشي از آفتاب و آلودگي هوا كمك كنند، موجب كاهش چين و چروك هاي پوستي و در كل موجب بهبود بافت پوست شوند.
ويتامين C همچنين به كلاژن سازي كمك مي كند؛ كلاژن يك پروتيين رايج در بدن است كه به پوست استحكام و ساختار مي دهد.

***چشم

يك مطالعه نشان داد كه رژيم هاي غذايي مملو از ويتامين C مي تواند خطر تشكيل آب مرواريد را به ميزان يك سوم كاهش دهد. محققان در اين مطالعه اثرات چنين رژيم هاي غذايي را بر هزار جفت دوقلوي زن در انگليس بررسي كردند.
مايع داخل چشم حاوي ويتامين C است و يك رژيم غذايي مملو از ويتامين C مي تواند به حفظ اين مايع و پيشگيري از تجزيه آن و تبديل به آب مرواريد كمك كند.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *