انشا درمورد اهدا خون

فال روزانه

 حقایقی در مورد فوائد اهدای خون

در دنیایی که قابلیت تولید، بازسازی و بازطراحی برای هر چیزی وجود دارد، محققان نتوانسته‌اند خون مصنوعی تولید کنند.

در این شرایط افراد نیازمند به خون کاملا به اهدای خون وابسته هستند هرچند متاسفانه میزان اهدای این مایع حیات‌بخش با مقدار نیاز قابل توجه به آن برابری نمی‌کند.

سایت تخصصی مدیکال دیلی در مطلبی دراین‌باره منتش کرده است که حقایق جالب و هشداردهنده‌ای در مورد اهدای خون وجود دارد و بنابراین آگاهی از آنها ممکن است در تشویق افراد به اهدای خون موثر باشد:

۱- اهدای خون برای سلامت قلب مفید است: جریان و حجم خون برای ضربان قلب لازم است. پزشکان معتقدند اهدای خون سلامت قلب را بهبود داده و آن را به خطر نمی‌اندازند. همچنین اهدای خون به طور مرتب به کاهش غلظت خون کمک کرده و به خون اجازه می‌دهد تا به آسانی در عروق جریان داشته باشد.

۲- اهدای خون خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: اهدای خون می‌تواند خطر ابتلای فرد اهدا کننده به سرطان را کاهش دهد. آهن یکی از املاح معدنی اصلی موجود در خون است که گفته می شود میزان آسیب رادیکال‌های آزاد در بدن را افزایش می‌دهد. هرچند مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۸ نشان می‌دهد اهدای خون به کاهش ذخایر آهن کمک کرده و در نتیجه خطر کلی ابتلای فرد به سرطان را کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید: انشا درمرود فداکاری

۳- اهدای خون موجب کاهش وزن می‌شود: اگر حفظ جان دیگران و بهبود وضعیت کلی سلامت در ترغیب شما برای اهدای خون کافی نیست باید به این نکته توجه داشت که این کار برای کاهش وزن نیز سودآور است.

۴- از شیر نارگیل می‌توان در موارد اضطرار به عنوان جایگزین استفاده کرد: متخصصان می‌توانند در شرایط اضطرار شیر نارگیل را با پلاسما جایگزین کنند. اگرچه این دو شباهتی با یکدیگر ندارند آب نارگیل یک چهلم میزان سدیم پلاسما را داراست در حالی که سطح پتاسیم حدود ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر است.

۵- بیشتر دریافت کننده‌های خون‌های اهدایی مبتلایان به سرطان هستند: شاید تصور شود که مصدومان جاده‌ای بیشترین دریافت کننده‌های خون‌های اهدایی هستند اما در واقعیت تنها حدود دو درصد تمامی خون‌های اهدا شده به این افراد اهدا می‌شود. در حقیقت بیماران مبتلا به سرطان بیشترین میزان خون اهدا شده را دریافت می‌کنند.

۶- گروه خونی O مثبت متداول‌ترین گروه خونی مورد نیاز است: اگرچه تمامی انواع گروه خونی مورد نیاز هستند اما گروه خونی O مثبت بیشترین متقاضی را دارد.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *