تحقیق درمورد امیر تتلو

فال روزانه

مقدمه:

به جرم عقیده متفاوت و سلیقه متفاوت از سمت یک جامعه محکوم  و مجرم شناخته شدن درد بزرگی است و عقده های زیادی را در هر فرد ایجاد میکند .

او از نوجوانی شروع به کارگری کرد تا خرج زندگی اش را در بیاورد . در نوجوانی شروع به خواندن کرد اما با سرکوب مربی های مدرسه و اطرافیان طرف شد که به گفته خودش تمام این مسایل او را به سمت موسیقی زیر زمینی سوق داد و شروع تمام داستان هایی که شاهد ان هستیم شد.

موسیقی زیرزمینی مجموعه‌ای از سبک‌های موسیقی می‌باشد که در زمان تولید خود مورد توجه ناشران و تهیه‌کنندگان قرار نمی‌گیرد و معمولاً با سبک زندگی و ارزش‌های طبقه متوسط دنیای سرمایه‌داری در تضاد است.این نوع موسیقی از سوی نظام حاکم به رسمیت شناخته نشده‌است و در مکانی که موقعیت رسمی ندارد و در استودیوهای خانگی به صورت مخفیانه و با مضامین اعتراض‌گونه تولید می‌شود.

یعنی از همان ابتدا به او جهت دادند که اگر این مسیر را بروی قرار است غیر مجاز و غیر قانونی باشی.بارها به همین دلیل دستگیر شد حتی شبانه در خانه او ریختند و به بدترین شکل با او رفتار کردند.ان زمان نه حرف هایش و نه ظاهرش عجیب غریب بود و نه ترویج گر سبک خاصی از زندگی بود.

سو استفاده ای که از او در تمام مراحل زندگی اش شد هم موضوعی غیرقابل چشم پوشی است . همه ی ما تجربه ی وسیله شدن برای مقاصد سیاسی و دینی عده ای را داشته ایم .

اینکه به خاطر نمره از بچگی ما را مجبور به شرکت در یکسری فعالیت ها میکردند برای حجابمان نمره تعیین میکردند در مراسم های مختلف مارا می بردند و …… اتفاق خوشایندی نبود و حس دوگانگی را در ما ایجاد می کرد.

وقتی به زندگی او نگاه می کنم هزاران نوع از این اتفاقات را در مسیر زندگی اش میبینم.او بر روی ناو برایشان اهنگ خواند ،برای شهدا اهنگ خواند فالور هایش را برای نماز صبح بیدار میکرد و.

تمام روندی که خود اعتراف میکند طی کرد تا بتواند صدای این سبک موسیقی و جوانانی مثل خودش باشد.خواسته او گرفتن مجوز بود چیزی که هرگز به ان نرسید.

بعد از این قضیه اورا به جرم فحشا و فساد به زندان انداختند و برای اثبات بی گناهی روی به ترویج برای حجاب و نماز آورد تا توانست ده سال محکومیتش را تعلیق کند.

اما تمام نشده بود هنوز هم سو استفاده از او ادامه داشت و تبلیغ برای کاندید ریاست جمهوری سنگ تمام این ماجرا بود . کسی که با تمام حمایت تتلو از او حتی راضی به دیدارش نشد و حتی دیدار در فرودگاه با اورا اتفاقی خواند.او حتی برای دوستان و اشنایانش هم وسیله ای برای خوشگذرانی بود . کسانی که در موقع مشکل و بی پولی اورا تنها گذاشتند و زمان خوشی و مهمانی همه بودند.

بدنه

شاید او دست ساز خود ما مردم ماست !

در تمام سال های حضورش در ایران خبر های دستگیری او را به مراتب می شنیدیم از همان ابتدای فعالیتش تا روز های اخر در ایران بودنش. وسیله این دستگیری ها و پرخاش ها به سمتش به قول خودش ابتدا همان بی حجاب ها بودند که به وسیله انها به او برچسب مفسد می زدند.

بعد از مدتی تلاش بی وقفه و تهدید های زیاد حتی از سوی مردم عادی از موسیقی خداحافظی کرد و در رویای فوتبالیست شدن بی وقفه تمرین کرد اما نتیجه اش همان همیشگی شد تهدید و پرخاش و مسخره شدن و رها شدن از طرف اهالی فوتبال تا مردم عادی.

بعد از این تجربه باز به دنبال موزیک رفت به سبک خودش اما با مقاصد سیاسی دیگران و اینجا هم حتی طرفداران همان جناح با او دشمنی کردند.بعد از محجبه ها حمایت کرد و از بی حجاب ها انتقاد و باز همان داستان رخ داد.شاید ما به عنوان مردم باید جایی او را حمایت میکردیم و به جای تخریب کردنش به او کمک میکردیم.

هنر مهم است یا حاشیه؟

زمانی که گوش و چشممان را بر هنر و استعداد فرد ببندیم  و پذیرا و پیگیر حاشیه باشیم از هنرمند چه می سازیم؟  زمانی که فردی را به واسطه هنرش نمیبینیم و حمایت نمیکنیم با حاشیه به دنبال جمع کردن طرفدار و هوادار میرود تا با جمع کردن ویو بالا در یوتیوب و …

منبع درامد به دست اورد و کارهایش هم بیشتر شنیده شود.فرد وقتی پشتوانه مالی نداشته باشد و تنها دارایی اش یعنی هنرش را کسی حمایت نکند با حاشیه سازی خرج خودش را در می اورد.

پس به جای پیگیری حاشیه ها و حساسیت نشان دادن به ان مدتی به کارهایش بی توجهی کنیم.تمامی این برچسب زدن های ما بر تمامی افرادی مثل تتلو حتی به عنوان یک اسیب رسان به اجتماع توجهات بیشتری را به سمت انها جلب میکند و انها را به ادامه دادن این راه تشویق می کند.

آسیب رسان یا علنی کننده اسیب ها؟

از اولین حاشیه هایی که او به راه انداخت تا همین امروز تمامی حواشی تتلو اسیب های کاملا رایج در جامعه بوده است و شاید بزرگ ترین اسیب او علنی کردن و دعوت کردن به این مسایل است. مثلا حاشیه اخیر او یعنی جذب دختران و زنان برای روابط جنسی یک روزه مسئله ایست که سال ها تحت عنوان ازدواج موقت و صیغه مطرح است حتی دختران کم سن و سال هم منبع درامد این مراکز است مراکزی که به صورت رسمی و قانونی کار می کند.

ترویج روابط کوتاه مدت دید ابزاری به زنان ترویج استفاده از فحش و کلمات نا مناسب به وسیله ویوئو ها و اهنگ ها از مهم ترین اسیب هایی اند که روزی خود در معرض انها بوده و امروز در جهت انتشار انها قدم بر می دارد.تمامی این مسائل سال هاست که در بین ما جوانان و نسل های دیگر هست ولی شاید ترویج انها از راه هنر اثر بیشتری داشته باشد

نتیجه

تتلو و تتلو ها رابیشتر به عنوان اثرات و نتیجه اسیب های اجتماعی بررسی کنیم تا اسیب رسان  از هیولاهای خود ساخته اجتماع انتظار رحم به جامعه را نداشته باشیم .

آسیب اصلی و انحرافات اصلی جامعه کسانی اند که بیشتر جوانان را به پرتگاه هویتشان میبرند خیلی ها سقوط می کنند و تا ابد به سکوت پناه میبرند و محکوم به خاموشی اند ولی افرادی در این میان بلند میشوند و راوی تمامی انچه بر آنها گذشته میشوند چه مثل تتلوها با اسیب رساندن به خود و بقیه و انتقام از جامعه چه با التیام درد دیگران و کمک به آنها مثل قصه های مشترکی که راویان متفاوتی دارد.

همچنین بخوانید: مقاله درمورد خشونت در جامعه

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *