انشا درباره شبکه های اجتماعی

فال روزانه

شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی میتواند فقط جنبه سرگرمی نداشته باشد.آموزش ، همفکری و مشورت ، انجام پروژه های گروهی ، تحقیقات میدانی و حتی تبلیغات و بازاریابی میتواند دلیل استفاده شما از یک شبکه اجتماعی باشد .

هر شبکه اجتماعی عاوه بر نکات فنی و طریقه استفاده های متفاوتی که دارد ، به نوعی فرهنگ استفاده خاص خود را نیز دارد که دانستن آنها به رسیدن شما به مقصودتان بسیار کمک میکند انواع شبک ههای اجتماعی آنلاین شناخت تنوع و قابلیتهای هر یک از شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از رسانه های اجتماعی ضروری است. لذا لازم است تفاوت این شبکه ها را درک کنیم تا براساس آن در آنها فعلایت کنیم.
۱–شبکه های اجتماعی عمومی:
شبکه های اجتماعی عمومی، روی موضوع خاصی متمرکز نیست. تا کید این شبکه ها در ارتباط ماندن کاربرانشان با دوستانشان و ارتباط با افراد جدید است. این شبکه ها شما را به عضویت در گروه های مختلف و ارتباط با افرادی که علایق و سایق مشابه را دارند تشویق می کند. به عنوان مثال می توان به شبکه های اجتماعی عمومی
فیس بوک، های ۵، اورکات و ایرانی به کلوب وفی سنما اشاره کرد
۲– شبکه های اجتماعی فیلم و موسیقی:
شبکه های اجتماعی فیلم و موسیقی، تمرکز بر ارتباط کاربران با همدیگر و لذت بردن از منافع مشابهی در زمینه فیلم و یا موسیقی دارد. این شبکه ها منابع بزرگی برای پیدا کردن اطلاعات کاملی در مورد فیلم مورد علاقه تان، پیدا کردن آهنگ های جدید با چک کردن لیستی از آهنگهای اشتراک گذاشته شده توسط کاربران و یا پخش فیلم، بازی و غیره است. شبکه هایی از این قبیل می توان به LastFM،Flixster، iLike اشاره کرد
۳– شبکه های اجتماعی موبایل:
یکی از بزرگترین زمینه های رشد در بازار آنلاین، کاربران تلفن همراه هستند. امروز بیش از نیمی از کاربران فیس بوک از طریق تلفن همراه وارد آن می شوند. اما شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه توانایی های بسیار خوبی برای تنظیم جلسات کاری که بی برنامه و به مقتضای وقت انجام نمی شود را دارند. این شبکه ها این قابلیت را به شما می دهند که جلسات کاری خود را بدون حضور در شرکت تنظیم کنید.
۴– شبکه های اجتماعی حیوانات خانگی:
آیا فکر می کنید که شبکه های اجتماعی به انسان محدود شده اند؟ بسیاری از شبکه های اجتماعی مختلف از فنر گرفته تا پرمو، سگ و گربه و غیره وجود دارند و فعال هستند. یکی از همین شبک هها، شبکه پت ) )Pet است که کاربران آن، صاحبان حیوانات خانگی هستند. در این شبکه ها می توان اطلاعات مفیدی در مورد حیوانهای خانگی بدست آورد یا در گفتگوهای مرتبط با علایقتان شرکت کنید.
۵–شبک ههای اجتماعی علاقه مندان تخصصی و هابی) )hubby
امروز علاقه مندی ها، مهمترین انگیزه بشر برای زندگی محسوب م یشوند، این شبک هها منابع بسیار خوبی از سرگرم یهای مختلف،اطلاعات مکانها،اطلاعات کاملی از مشاوره های گونا گون، کسانی که به دوچرخ هسواری علاقه دارند، گروه هایی که به ورزش اختصاص داده شده، علاق همندان به ماشین، توصی ههای پزشکی و در یک کلام هابی یا hubby )کاری که کسی به آن عشق و علاقه دارد( است.
۶– شبکه های اجتماعی کسب و کار:
این شبکه ها در حوز ههای کسب و کار و مشاغل فعالیت م یکنند. به جرات م یتوان گفت برای پیدا کردن شغل، بهترین راه این شبکه ها هستند. شبکه های اجتماعی کسب و کار به شما این امکان را می دهند که به سرعت و به راحتی لیستی از مخاطبان کسب و کار مورد نظرتان را پیدا کرده و ارتباطات کاری با آنها برقرار کنید.
۷– شبکه های اجتماعی کتاب :
آیا کتابی که می خوانید به پایان رسیده است؟ دنبال کتابی شبیه به آن هستید؟ به شما شبکه های کتاب را پیشنهاد می کنیم. در این شبکه ها اطلاعات مفیدی در مورد تابها، موضوعات آنها، تحلیل و غیره پیدا می شود. همچنین کاربرانی که درحال خواندن کتابی هستند می توانند آن را توصیه کنند و به اشتراک بگذارند.

فواید و مضرات شبکه های اجتماعی اینترنتی

روز به روز شبکه های اجتماعی اینترنت در کشور ما فرا گیر می شود اما این فرا گیری با خوشبینی ها و بدبینی هایی همراه است. خیلی ها به این دلیل که می توانند از این طریق به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند این شبکه ها را بسیار تاثیر گذار می دانند اما شماری هم این شبکه ها را برای جامعه مشکل ساز می دانند.
شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، تویتر، اسکایپ، وایبر، وی چت و … با وجود این که عمر خیلی درازی ندارند اما توانسته اند تاثیرات شگرفی در جوامع مختلف داشته باشند.
یافتن دوستان در گوشه و کنار دنیا، آشنایی با افراد تازه، قرار گرفتن در جریان هرگونه رویداد چیزهایی است که خوش بینی ها را درباره این شبکه ها به بار آورده است.
از سویی برخی دیگر نظر متفاوتی دارند. آن ها بیشتر به بخش های آسیب پذیر این شبکه ها تمرکز می کنند که به گفته آن ها هم افراد را از کتاب خواندن دور می کند و وحشت هایی را در میان مردم نسبت به آینده کشور ایجاد کرده است.
از طرف دیگر تحقیقات جدید نشان می دهد که شبکه های اجتماعی اعتیاد آور هستند و سالانه صدها بیمار معتاد به این شبک هها برای درمان به کلینیک های تخصصی مراجعه می کنند.
معمولاً افرادی که بیش از ۵ ساعت برای شبک ههای اجتماعی وقت خود را صرف م یکنند به نوعی این عمل آنها منجر به معتاد شدن آنها به این شبک ههای اجتماعی می شود.
کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان بالای ۳۵ سال نیز به گیم نت یا اینترنت بیش از اندازه رجوع م یکنند که در نهایت به معتاد شدن آنها منجر خواهد شد.
به گفته پزشکان، ا کثر دختران به دلیل رقابت زیاد با هم سن و سا لهای خود به چنین اعتیادی مبتا هستند.
اما حقیقت دیگری درباره این شبکه ها:

اخیرا استعمارگران و استبداد غرب گرا با راه اندازی شبکه های اجتماعی گونا گون سعی در وارد ساختن هجمه های سنگین تهاجمات فرهنگی خویش به خصوص بر پیکره کشورهای اسامی دارند. شبکه های اجتماعی نظیر واتس اپ، وایبر، تانگو، بی تاک، وی چت، لاین و….تاش می کنند تا با تاثیر بر ایدئولوژی افراد جامعه مورد هدف، به مرور زمان جهان بینی آنان را نیز مورد حمله قرار داده و با جایگزین کردن فرهنگ غربی و ضد دینی، فرهنگ غنی ایشان را در تزلزل و سقوط محض جای دهند.
در زمانهای گذشته ا گر دختر و پسری از یک خانواده از خانه بیرون می رفتند پدر و مادر نگران شده و دلواپس فرزندان بودند اما ا کنون با شیوه های جدید و هدفمند فرزندان و خانواده ها تحت حمله استبداد غرب وغرب گرایان لائیک هستند هم ا کنون فرزند خانواده در خانه و از طریق اینترنت و ماهواره و گوشی موبایل خود، می تواند در جهان سیر کرده و از خانواده,خویش و دین و فرهنگ خود فاصله بگیرد.
شبکه های اجتماعی اخیرا پر رنگ در گوشی های موبایل جلوه گری می کنند و اغلب اجتماع خصوصا جوانان در عضویت حداقل یک شبکه می باشند.
شاید عده ای به ظاهر باسواد و مثا تحصیلکرده ایراد وارد کرده و ترقی و پیشرفت و دهکده جهانی را مثال آورده و از مشارکت در این شبکه ها دفاع جانبدارانه کنند.

اما ای کاش از طریق این شبکه های نو ظهور آیات قرانی، احادیث و روایات پیامبران و ائمه اطهار )ع( حشر و نشر پیدا می کرد. که متاسفانه با بررسی و نگاهی علمی و حساب شده کاما مشهود است که بیش از حدود ۵۰ % از موجودیت این شبکه ها به طنزهای هدفدار، شوخی های بی معنی و عکسها و فیلم های غیرمتعارف و ترانه های غربی وابسته است.
لذا چه خوب است ابزار علمی و امکانات و رفاهیات موجود امروزی در چارچوب اخاق ناب اسامی هدایت شود و ا گر اینترنت و ماهواره و شبکه های اجتماعی هستند با هوشیاری از آن استفاده کنیم و در راه هدف و هویت و فرهنگ ناب اسامی گام برداشته و بهره بریم نه چشم بر واقعیات بسته و با دست خود، خویش و فرزندان و انواده خود را طعمه افکار فریب، غربیان و دشمنان اسام کنیم .
فروش اطلاعات کاربران از مهم ترین منابع درآمد شبکه های اجتماعی است شبکه های اجتماعی با ارایه امکانات متنوع ارتباطی که بیشتر آنها نیز به شکل رایگان ست، جذابیت های فراوانی دارند و بسیاری از افراد جامعه را به سمت خود می کشانند با این وجود این شبکه ها برخاف قرارداد خود با کاربران در همه موارد امنیت و حریم خصوصی کابران خود را تضمین و حفظ نمی کنند.
شبکه های اجتماعی مانند وایبر بندی را در قرارداد خود با کاربر تعریف کرده اند که بر اساس آن در برخی شرایط می توانند اطلاعات شخصی کاربران فاش سازند. این شبکه ها به لحاظ حقوقی حق انتشار و فاش ساختن اطلاعات شخصی کاربران را برای خود محفوظ نگه می دارند.

اطلاعات موجود در گوشی های هوشمند و تبلت ها و رایانه ها با استفاده از شبکه های اجتماعی براحتی می توانند در معرض دسترسی قرار بگیرند بنابراین در استفاده از این وسایل باید موارد امنیتی و حفاظتی را به طور کامل رعایت کرد’.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *