انشا در مورد فواید برقراری ارتباط با دیگران چیست؟

فال روزانه

انشا در مورد فواید برقراری ارتباط با دیگران چیست؟

در این مطلب از وب سایت انشاسرا، یک انشای زیبا درباره مزایای برقراری ارتباط با دیگران چیست؟ آماده کرده ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.


اهمیت ارتباط برای افرادی که به ارتباط با دیگران فکر می‌کنند بسیار مهم است. قطعا شما هم فردی هستید که ارتباط داشتن با دیگران برایتان اهمیت دارد. برای اینکه بتوانیم یک ارتباط موثر ایجاد کنیم، ابتدا باید بدانیم که برقراری ارتباط با دیگران چه اهمیت ها و چه فوایدی برای ما دارد و دلیل آنکه با دیگران باید ارتباط برقرار کنیم، چیست؟

برقراری ارتباط با دیگران یکی از مهمترین موضوعات زندگی ماست! شاید با این موضوع زیاد موافق نباشید، من خودم قبلا موافق همین موضوع بودم و می‌گفتم روابط که اصلا مهم نیست، حتی دیگران هم اصلا اهمیتی ندارند، یعنی اینقدر ذهنم خراب بود و اصلاً متوجه این موضوع مهم نبودم تا درکی برای من باز شد و آرام آرام متوجه شدم که دیگران و ارتباط با آنها موضوعی بسیار مهم است و به اهمیت ارتباط با دیگران پی بردم.

حال اگر ما و دیگران به یکدیگر کمک نکنیم چه اتفاقی می افتد؟ اگر همه ما فقط به فکر خودمان باشیم٬ آیا زندگی زیبایی را می‌توان تجربه کرد؟

نمیدانم که شما در چه سنی هستید ولی فکر کنید اگر تا رسیدن شما به این سن کسی به شما کمک نمی‌کرد، چه اتفاقی می افتاد؟ خیلی اوقات ما فقط با کمک کردن دیگران زنده هستیم، پس ببینید که دیگران چقدر در زندگی ما تاثیر دارند. اگر ما یک درخواستی از دیگران داشتیم که هیچ کس برایمان انجام نمیداد، چه میکردیم؟

همچنین بخوانید: انشا با موضوع چگونه بین انسان ها دیوار به وجود می آید؟

ما برای رسیدن به موفقیت نیاز به کمک همدیگر داریم.

شاید افرادی را دیده باشید که روابط قوی دارند؛ این‌گونه افراد کارهایی که دارند به سرعت و به آسانی پیش می‌رود و خیلی راحت به اهدافشان می‌رسند. این افراد گاهی با یک تلفن ساده ،کاری را حل می‌کنند که برای فردی که دارای روابط قوی نیست، شاید روزها طول بکشد.

برای مثال اگر شما یک رابطه خوب با یک تعمیرکار ماشین داشته باشید به راحتی می‌توانید با یک تلفن کار خود را حل کنید ولی اگر کسی را نشناسید خیلی بیشتر اذیت خواهید شد و این تنها یک مثال بسیار کوچک است.

اگر دایره ارتباطی قوی را ایجاد کرده باشیم می‌توانیم استفاده های بسیار زیادی ببریم و دیگران کارهای زیادی را می‌توانند برای ما انجام دهند. یکی از ملموس‌ترین نکاتی که اهمیت ارتباط با دیگران را نشان میدهد، همین موضوع است.

بی شک یکی دیگر از فواید داشتن ارتباطات، تبادل تجربه ها و اطلاعات است. تجربه پدر علم است و اگر هر فردی بخواهد یک موضوع را خودش تجربه کند، باید تمام عمر خود مشغول آزمون و خطا باشد. از طرفی می‌تواند به راحتی از تجربیات دیگران استفاده کند تا زمان بیشتری را بتواند صرف موضوعات جدید کند و قطعا احتمال خطا بسیار کمتر می‌شود.

ما با داشتن ارتباطات قوی می‌توانیم از تجربیات و اطلاعات افراد در هر زمینه استفاده کنیم و نیاز به این نخواهیم داشت که هر موضوعی را خودمان دوباره تجربه کنیم.

افرادی که داری ارتباطات بیشتری هستند، عموما افراد شادتری هستند به نسبت افرادی که ترجیح می‌دهند تنها باشند و تنها زندگی کنند. وقتی که انسان در جمع و در گروهی زندگی می‌کند، احساس دلگرمی بیشتری می‌کند.

نسل قدیم تر از ما افراد شادتری بودند چون بیشتر حواسشان به گروه و جمع بودنشان بود و همیشه دور هم جمع می‌شدند و از حال هم خبر داشتند.

همین دور هم بودن، حس و حال انسان را بهتر می‌کند. شاید یک غذای ساده و درکنارهم بیشتر به دل آدم بچسبد تا یک غذای بسیار عالی ولی به تنهایی.

حتما تجربه جمع های کوچک را داشته اید و هرچقدر این جمع ها، بی ریا تر و به دور از خودشیفتگی و غرور باشد، صفای بیشتری دارد به گونه ای که بعد از جمع آدم احساس می‌کند یک چیزی گم کرده است.

بهتر است خود را در معرض جمع های بی‌ریا و صمیمی قرار دهیم، جمع هایی که پشت هم بودن شعار اصلی‌شان است تا ببینیم چقدر حس و حال بهتری نسبت به قبل خواهیم داشت.

احساس تنهایی یک حس بسیار درآور است و خیلی اوقات ما حاضر هستیم هر کاری انجام دهیم تا از این احساس زجرآور بیرون بیاییم و برقراری ارتباط با دیگران می‌تواند کاری کند تا این حس دور شویم و آن را به فراموشی بسپاریم.

این احساس به گونه ای ما را دور افتاده نشان می‌دهد و کاری با ما می‌کند که انگار از همه و همه دور هستیم و یک احساس افسردگی در دراز مدت ‌می‌تواند برای ما به ارمغان بیاورد.

خیلی از افراد را می‌شناسم که فقط به خاطر اینکه از تنهایی به گونه‌ای می‌ترسند و این احساس را اصلا دوست ندارند، شروع به ارتباط برقرار کردن با دیگران می‌کنند و شما هم می‌توانید از این موضوع استفاده کنید و اگر احساس تنهایی دارید اول دِلتان را با حضورِ خداوند آغشته کنید و بر او توکل کنید و دوم می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید تا از این احساس بیرون بیاید.

احساس امنیت داشتن برای خیلی از ما بسیار مهم است و حاضریم هر کار را برای آن انجام دهیم و هرچند این احساس را ما باید به صورتِ درونی در خودمان نهادینه کنیم و احساس امنیت کامل را زمانی خواهیم کرد که وجود خداوند را احساس کنیم و خود را در زیر پرچم او ببینیم اما به گونه‌ای داشتنِ وحدت با دیگران و ارتباط برقرار کردن با آنها نوعی احساس امنیت را در ما ایجاد می‌کند. وقتی که ما با دیگران هستیم احساس می‌کنیم که پشتمان گرم است و دلگرم‌تر به زندگی نگاه می‌کنیم.

شاید این موضوع برای شما اتفاق افتاده باشد که می‌خواسته‌اید یک خریدِ نسبتاً مهم را انجام دهید، مثلاً یک یخچال فریزر خریداری کنید؛ اگر دوست و آشنایی در این زمینه داشته باشید که کارش فروش یخچال فریزر باشد و شما به پیش آن فرد بروید، احساس امنیت بیشتری را خواهید کرد. احساس می‌کنید که آن فرد از خودِ شماست و پول اضافی را برای خرید یخچال از شما نمی‌گیرد و یا جنسِ تقلبی را به شما نمی‌اندازد؛ چرا شما چنین احساسی را می کنید؟ چون می‌دانید که این شخص که با شما ارتباط دارد، رابطه‌ای ارزشمند و هیچ‌وقت نمی‌آید رابطه خود را با شما سرِ این موضوعات خراب کند و پُشت شماست و خیر و صلاح و خوبی‌تان را می‌خواهد و حالا اگر شما می‌خواستید همین یخچال را از کسی که نمیشناسید و با او ارتباط ندارید خریداری کنید، احتمالاً همیشه ترسِ این را داشتید که یا کالای تقلبی را به شما بدهند و یا پولِ بیشتری را از شما بگیرند اما هنگامی که خرید خود را از کسی که می‌شناسید، انجام می‌دهید؛ به نحوی امنیت بیشتری را احساس می‌کنید و خیال‌تان از این بابت راحت‌تر است.

برقراری ارتباط با دیگران در زندگی ما بسیار مهم است و کاری می‌کند که هم ما راحت تر و سریع تر به اهدافمان برسیم و هم از کمک و تجربیات و اطلاعات دیگران بیشتر بهره مند شویم و کلا به گونه ای ما در جمع و وحدت معنی پیدا می‌کنیم و بدون دیگران، ما نیز کسی نخواهیم بود .با داشتن ارتباط با دیگران حس و حال بهتری را تجربه خواهیم کرد و از زندگی بیشتر لذت خواهیم برد.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *