انشا درمورد خشونت علیه زنان

فال روزانه

خشونت علیه زنان

خشونت علیه زنان در فضای مجازی عبارت است از هرگونه عملی که منجر به وارد آمدن زیان های حقوقی، مالی، فیزیکی، روانی و تهدید آزادی فرد می شود.
هنوز آمار دقیقی از حجم خشونت علیه زنان در شبکه های مجازی وجود ندارد، اما در گستردگی آننمی توان تردید کرد.کم نیستند مواردی شامل باج خواهی، تهدید به بی آبرویی با انتشار عکس و اطلاعات شخصی، ردیابی و آزار مدوام، متلک گویی و درخواست رابطه نامشروع … وکه همه ی آن ها تحت ع نوان خشونت آنلاین یا خشونت سفید شناخته میشوند.
در کنار خشونت، آزار جنسی پدیده ای دیگر است که در دنیای مجازی گریبان گیر زنان شده است که حتی میتواند شامل فرستادن یک عکس مستهجن برای زنان باشد که می تواند منجر به این شود که زنان خطر تجاوز و خشونت را مدام در کمین خودبدانند.
اثرات روانی خشونت های مجازی در دراز مدت نمود پیدا می کند حتی شاید بدلیل برداشت غلط در جامعه افراد هیچ گاه از رنجی که روح و روان ان ها متحمل می شود سخنی به میان نیاورند. بنابرایناثرات روانی خشونت اینترنتی باری است که معمولا قربانیان به تنهایی به دوش می کشند.
به نظر من در جامعه یک چرخه معیوب شکل میگیرد و افرادی که در فضای مجازی شروع به آزار دیگران به هرشکلی می کنند،تحت تاثیر عوامل مختلفی وارد این گردونه شده اند.
در جامعه ایرانی فرهنگ غلط مرد سالاری توانسته است تاثیر بسیاری بر طرز تفکر افرادو نحوه ی برخورد آن ها با زنان داشته باشد.
اینگونه که مردان می توانند به عنوان جنسبرتر هرگونه درخواستی داشته باشند و زنان غالبا مجبور به تبعیت هستند.در کنار آن عدم یادگیری مناسب درباره ی مساعل جنسیو عدم ارضای مناسب نیازهای جنسی در فضای واقعی زندگی افراد را به سمت آزار جنسی متمایل می کندو کج رفتار خود تجلی نیازها می شود.
هرچند که گمان میکنم باید ناکامی های قبلی نیز در فرد تاثیر گذار بوده باشد، ناکامی هایی که طبق گفته ی کوهن موجب تاسیس فرهنگ بزهکاری شدهاست.
ساترلند( جامعه شناس) طبق نظریه اجتماعی خود به ما یادآوری میکند که یادگیری کج رفتاری سازوکاری مشابه با سایر یادگیری هادارد که میتوانیم به راحتی آزار مجازی را در یادگیری قبلی فرد پیگیری کنیم.
یادگیری هایی که حتی در کودکی شکل گرفته است با مشاهده آزار و اذیت افراددر کوچه وخیابان و عدم توجه غالب مردم به این آزارها که نشان میدهد آزار و اذیت تعقیب و پی گرد قانونی نیز ندارد .ما میتوانیم شاهد آزار و اذیت بیشتری در فضای مجازی باشیم.
همچنین بخوانید: مقاله درمورد خشونت علیه زنان

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

2 نظر

    1. ممنون که همراه خوب انشا سرا هستید
      اطلاعاتی که در تحقیق آمده است از اطلاعات آماری و مقاله ها جمع آوری شده اما نیاز به منبع مشخصی ندارد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *