انشا با موضوع ضرب المثل خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری

فال روزانه

انشا در مورد ضرب المثل خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری

مقدمه

احتمالا تاکنون ضرب المثل خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری را شنیده اید و می دانید که مربوط به کاری است که ما انجام می دهیم و عموما یا از آن نتیجه مطلوب را می گیریم و یا این که با شکست مواجه می شویم، بسیاری برای این که منطق کار خود را دقیق تر مورد بررسی قرار دهند به این ضرب المثل رجوع می کنند.

تنه انشاء

در واقع به این معنی است که وقتی کاری را انجام می دهید و در عین ناباوری به سرانجام نمی رسد و در مسیر خود پیروز نمی شوید، یقینا در رحمت دیگری به روی شما باز می شود و خداوند بزرگ و متعال مسیر دیگری را سرانجام پیش و روی شما قرار می دهد تا به وسیله آن به خواسته ها، اهداف و آرزو های خاصی که در ذهن دارید برسید.

این مسئله کاملا ضد ناامیدی است، در واقع اگر فکر می کنید که پس از شکست در یک مسئله و یا کار، باید ناامید شوید، این ضرب المثل را نقض کرده اید.

خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری از زاویه دید دیگر به این معنی است که وقتی مسیر به موفقیت بن بست بوده و شما نمی توانید به جلو بروید، باید دقت خود را چند برابر کرده و دری درست را باز کرده و برای عبور از سختی ها انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: انشا در مورد نابرده رنج گنج میسر نمی شود!

نتیجه گیری

در واقع باید گفت که هر کسی ممکن است در زندگی با بن بست و مشکلات زیادی مواجه شود و به روی موفقیت های خود در بسته ببیند، تفاوت انسان های موفق با ضعیف نیز در همین است که بالاخره راه درست را برای موفق شدن انتخاب و پیدا می کنند و به سرانجام خوشی در زندگی خودشان می رسند.

آن ها هیچ گاه از رحمت خداوند بزرگ و متعال ناامید نمی شوند.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *