انشا در مورد چگونه ما ایرانیان می توانیم چراغ فروزان علم را بر فراز همه جهان روشن کنیم؟

فال روزانه

انشا درباره چگونه ما ایرانیان می توانیم چراغ فروزان علم را بر فراز همه جهان روشن کنیم؟

ما ایرانیان برای اینکه بتوانیم به جامعه ی خود ایران خدمت کنیم و جزو افتخارات میهن مان ایران باشیم باید برای یادگیری علم ودانش تلاش کنیم و با تمام جانمان آن را فرابگیریم؛ زیرا خداوند در برابر تمام نعمت های بی کرانی که به ما اعطا کرده است از ما خواسته است که با کسب علم از اسرار وشگفتی های جهان پرده برداریم.

پس ما نیز برای پاسخگویی به وظیفه ای که خداوند مهربان برای ما تعیین نموده اند باید با پشت کار و تلاش و کوشش و با قدرت ایمان و اداره به دنبال کشف راز های نهفته ی این سرزمین وسیع باشیم. ما باید با دقت دلایل ضعف آن را بررسی کنیم و به وضعیت آن بهبود بخشیم.

ما باید سعی کنیم زندگی دانشمندان بزرگ و افراد نامداری چون ابو علی سینا، ابوریحان بیرونی، رازی و… را سرمشق خود قرار بدهیم. آنان همیشه در پی یادگیری علم و دانش بوده اند و هیچ گاه هدف والای خود را فراموش نکرده اند. آنها تمام زندگی خود را صرف یادگیری علم و دانش کرده اند و بعضی از آنها برای خدمت به جامعه ی خود حتی در پی این یادگیری ها و به دست آوردن تجربه جان خود را فدا کرده اند.

به یاد دارم یکی از عالمان همیشه این جمله را بر سر زبان داشت و بسیاری از افراد در ملاقات با ایشان و با به خاطر داشتن این جمله ی ارزشمند توانسته اند جزو افتخارات این کشور بزرگ باشند: علم و دانش بهترین غذا برای روح انسان است.

همچنین بخوانید: انشا با موضوع فواید قانون و اهمیت رعایت قانون

دکتر محمود حسابی را به یاد آورید او حتی در آخرین لحظات عمر خود حتی زمانی که پزشکان از او قطع امید کرده بودند در حال مطالعه ی کتاب بوده است. گاه با خود می اندیشم که گویی این جمله اینقدر او را مصمم کرده بوده است؛ زگهواره تا گور دانش بجوی…

پس باتمام این خاطرات با تمام این سرمشق ها ما می توانیم بار دیگر چراغ فروزان علم را بر فراز همه ی جهان روشن کنیم و در آسمان زیبا و وسیع دانش به پرواز در آییم.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *