موضوع انشا اگر دانشمند بودید چه چیزی اختراع می کردید؟

فال روزانه

انشا درباره اگر دانشمند بودید چه چیزی اختراع می کردید؟

انسان ها در طول تاریخ ابزارهای زیادی اختراع کرده اند که اکثر آن ها مفید بوده و باعث پیشرفت بشر و آسان شدن خیلی از کارها شده است؛ مثل اختراع کامپیوتر، اتومبیل، هواپیما و…

اما بسیاری از اختراعات هم بوده که باعث خرابکاری و کشته شدن خیلی از انسان ها شده است؛ مثل بمب اتم، اسلحه و…

همیشه به این موضوع فکر می کنم که اگر من دانشمند بودم چیز های زیادی اختراع می کردم و همه ی آن ها را در راه پیشرفت استفاده می کردم و هیچ وقت چیزی که باعث نابودی و ناراحتی انسان ها می شود را اختراع نمی کردم.

اولین چیزی که من اختراع می کردم تا با آن به همه کمک کنم یک دستگاه دروغ سنج کوچک دارای هشدار بود که به صورت اجباری به همه ی آدم ها وصل می شد تا دیگر هیچ کس نتواند در دنیا دروغ بگوید زیرا بسیاری از مشکلات و ناراحتی های ما به خاطر دروغ گفتن به وجود می آید و هیچ کس از شنیدن حرف دروغ خوشش نمی آید و اگر متوجه شود که دروغ شنیده حتما بسیار ناراحت خواهد شد.

دستگاهی که من اختراع می کردم باعث می شد اگر کسی در مورد موضوعی به ما دروغ گفت ما در همان لحظه متوجه شویم و او از کارش شرمنده شود و در این صورت اگر کسی چند بار دروغش رو می شد دیگر دست از این کار بر می داشت.

همچنین بخوانید: موضوع انشا حال یک گل چیده شده را از زبان خودش بنویسید.

دومین چیزی که اختراع می کردم یک داروی جادویی بود، دارویی که بتواند همه بیماری ها را درمان کند و کسی به خاطر بیماری رنج نکشد و کودکی پدر و مادر و نزدیکان خود را به خاطر بیماری از دست ندهد و غصه نخورد.

سومین اختراعم این بود که دستگاهی طراحی کنم و بسازم که من و بچه های دیگر هر وقت هر اسباب بازی و خوراکی که خواستیم سریع آن را برای مان درست کند تا ما بتوانیم از آن استفاده کنیم و لذت ببریم و هیچ وقت به خاطر نداشتن اسباب بازی مورد علاقه مان ناراحت و غمگین نشویم.

چهارمین اختراعم هم این بود که ماشین زمان اختراع کنم که هر وقت خواستیم به گذشته و آینده سفر کنیم، چون دوست دارم بدانم آدم ها در گذشته های دور چطور زندگی می کردند و هم چنین در آینده چه چیز های جدیدی توسط بشر اختراع می شود و انسان ها چه پیشرفت هایی می کنند. زیرا همیشه انسان ها رو به جلو حرکت کرده اند و حتما بعد از ما هم چیزهای شگفت انگیزی اختراع خواهد شد که شاید ما هرگز آن ها را نبینیم مثل خیلی از وسایلی که اکنون ما در اختیار داریم اما برای کسانی که قبل از ما زندگی کرده اند این اختراعات مثل رویا و خیال بوده است اما انسان با تلاش و فکر و به کمک علم توانسته است به آن ها دست پیدا کند.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *