مقاله درمورد رژیم گیاه خواری

فال روزانه

رژیم گیاه خواری؛ معایب و مزایا

شفایافتگان در نخستین همایش عمومی تغذیه سالم و طبیعی راهی به‌سوی تندرستی از فواید خام‌گیاه‌خواری می‌گویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «مرتضی شاکری» در نخستین همایش عمومی تغذیه سالم و طبیعی راهی به‌سوی تندرستی که با همکاری فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی استان ایلام در شهر سرابله برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرطان روده داشتم و تمام راه‌های درمان را رفتم، اما جواب نگرفتم و از سوی پزشکان نسبت به درمان بیماریم پزشکان جواب رد دادند، اما با استفاده از خام گیاهخواری سلامتیم را به‌صورت کامل به دست آورده‌ام.

وی با بیان اینکه حدود سه سال است که خام گیاهخواری را شروع کردم، افزود: خام گیاهخواری به معنای واقعی در درمان هرگونه بیماری معجزه می‌کند و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است، اما نباید فراموش کرد که این کار اراده‌ی خاص خود را می‌خواهد و فرد تا مدتی درد و رنج می‌کشد.

این شفایافته از بیماری سرطان روده با اشاره به اینکه بیمارانی که شروع به خام گیاهخواری می‌کنند، انتظار نداشته باشند در مدت کوتاهی جواب بگیرند، خاطرنشان کرد: صبر و استفاده درست از این روش رمز نتیجه گرفتن در این نوع درمان است و شاید حدود یک سال طول بکشد که یک بیمار در مسیر بهبودی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هر کس در این وادی پای نهد، قطعاً جواب می‌گیرد، تصریح کرد: با بدنی که نصف آن به تیغ جراحی سپرده‌ شده، دیگر نمی‌شود زندگی کرد اما با روش خام گیاهخواری هیچ عضوی از بدن نابود نمی‌شود.

«بهنام سعادتمند» یکی دیگر از شفایافتگان با روش خام گیاهخواری از بیماری پسوریازیس نیز در این همایش اظهار کرد: حدود ۶ سال دچار این بیماری لاعلاج شدم و به صورتی که تمام بدن در محاصره این بیماری قرار گرفت و روز و شب آرزوی مرگ می‌کردم.

وی افزود: تمام دوا و دکترهای که به فکر انسان خطور می‌کرد، را رفتم اما باز نتیجه‌ای حاصل نشد، افزود: به خارج از کشور هم مراجعه کردم اما نتیجه نگرفتم تا اینکه روی به درمان با خام گیاهخواری آوردم و الان ۴ سال است که از این روش استفاده کردم و علاوه بر رهایی از چنگال بیماریم دیگر دچار هیچ‌گونه بیماری نشدم.

سعادتمند با تأکید بر اینکه گاهی اوقات در حین درمان با این روش دردهای با شدت درد زایمان برای شخص پیش می‌آید که باید تحمل کرد، ادامه داد: ایمان و امید این روش را ثمربخش می‌کند.

این شفایافته به روش خام‌گیاه‌خواری گفت: بعد از مدتی از درمان با روش خام گیاهخواری دو سوراخ در زیر انگشت پایم به وجود آمد و به مدت چند روز عفونت شدید از آن خارج شد، به صورتی که بوی بد آن تا ۵ متر دورتر احساس می‌شد و بعد از اتمام عفونت وضعیت جسمانیم رو به بهبودی رفت.

وی با بیان اینکه درمان کامل هر نوع بیماری در گرو استفاده از روش خام گیاهخواری است، تصریح کرد: با خام گیاهخواری می‌توان هر هیولای بیماری را مهار کرد.

سعادتمند با تأکید بر اینکه ما از خدا غافل هستیم و آنچه خداوند در وجود طبیعت برای استفاده بشر قرار داده است، بد مصرف می‌کنیم، افزود: خام گیاهخواری در درمان بیماری‌ها معجزه می‌کند.

«محمد عدالت‌بین» بیمار دیابت و آسم نیز در این همایش اظهار کرد: با دچار شدن به این بیماری تمام راه‌های درمان پزشکی روز رفتم اما نتیجه نگرفتم و حدود ۳۳۰ واحد انسولین مصرف کردم، به‌طوری اطرافیان به شوخی به من پدر مصرف انسولین می‌گفتند.

وی بابیان اینکه درمان مطلق هر نوع بیماری درروش خام گیاهخواری وجود دارد، افزود: هر بیماری که می‌خواهد معجزه خداوند را ببینید از روش خام گیاهخواری استفاده کند.

این بیمار شفایافته ادامه داد: علاوه بر بیماری دیابت و آسم به بیماری‌های دیگر نظری فشارخون، نارسایی کلیه، سکته و چاقی دچار شدم اما با روش خام گیاهخواری علاوه بر بهبود بیماری اصلیم دیگر بیماری‌ها هم خوب شد و تا الآن ۴۵ کیلوگرم وزن کم کرده‌ام.

“گیاهخواری” برای بدن خوب است یا نه؟

‌یک کارشناس تغذیه معتقد است، افرادی که به رژیم گیاهخواری مطلق روی می‌آورند، تنها مدت کمی می‌توانند این رژیم را حفظ کنند و به زودی بدن آنها با کمبود بسیاری از مواد مواجه می‌شود.

مریم شیرمستی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به انواع و طبقات مختلف رژیم گیاهخواری، اظهار کرد: برخی از افراد به گیاهخواری صرف روی می‌آورند و تمام مواد گیاهی را نیز خام مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد معتقدند مصرف گیاهان پخته از ارزش غذایی آنها می‌کاهد، یادآوری کرد: این افراد از مصرف گوشت، تخم مرغ، لبنیات و حتی حبوبات هم پرهیز می‌کنند.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: اگر افراد گیاهخوار مصرف حبوبات را در برنامه خود قرار دهند، حداقل بخش کمی از پروتئین مورد نیاز بدن آنها تامین می‌شود.

شیرمستی رژیم گیاهخواری صرف را برای بدن و سلامتی مضر دانست و تاکید کرد: افرادی که روی این رژیم هستند، نمی‌توانند رژیم خود را برای مدت طولانی نگه دارند، زیرا با کمبود موادی از جمله آهن، کلسیم، روی، پروتئین و … مواجه خواهند شد.

وی گفت: رژیم گیاهخواری باید تحت نظر کارشناس و مشاور تغذیه باشد و به هیچ وجه برای زنان باردار و کودکان در سن رشد توصیه نمی‌ شود.

به گفته این کارشناس تغذیه، رژیم گیاهخواری می‌تواند تنها برای یک روز در هفته مفید باشد و به سم‌زدایی از بدن کمک کند.

شیرمستی خاطرنشان کرد: این رژیم باید شامل سبزیجات از جمله سبزی خوردن، کلم بروکلی، گوجه، هویج، کرفس، اسفاج و … باشد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از جوانه‌ها از جمله جوانه گندم و ماش، افزود: جوانه می‌تواند مقداری پروتئین برای بدن تامین کند.

شیرمستی، مصرف میوه، آب میوه های طبیعی و روغن زیتون را نیز در این نوع رژیم ضروری خواند.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *