انشا با موضوع برای پیشرفت کشورم چه کنم؟

فال روزانه

انشا درباره برای پیشرفت کشورم چه کنم؟

در این مطلب از وب سایت انشاسرا، یک انشای زیبا در مورد اینکه برای پیشرفت کشور چه کاری باید انجام دهم؟ آماده کرده ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.


وظیفه ی دانش آموزان، تنها فراگیری معلومات کتاب ها و محتوای علمی درس ها نیست، بلکه توجه به رشد شخصیت، شکوفا ساختن استعدادهای نهفته، تقویت روحیه ی خودباوری، خداباوری و اعتماد به نفس و توجه به دیانت درکنار دانش و فن نیز از وظایف آنان است.

دانش آموزان ایران اسلامی می توانند هم زمان با تحصیل، بذر باور را در زمین بارور دل ها بیافشانند و نهال ایمان را در بوستان جان خود بنشانند تا بعدها ـ پس از فراغت از تحصیل ـ شاهد شکفتن شکوفه ی صداقت و خلوص و خدمت بر شاخسار وجودشان باشند و گامی هرچند کوچک برای پیشرفت کشور ایران بردارند.

اگرچه ما دانش آموزان قسمت کوچکی از عظمت و اقتدار کشور ایران هستیم ولی با توجه به این موضوع که ما مخترعین و داشنمندان آینده ی این سرزمین هستیم وظایفی در قبال پیشرفت کشورمان داریم.

همچنین بخوانید: انشا درباره چگونه می توانیم باعث نوآوری و شکوفایی کشورمان باشیم؟

دانش اموزان که جمعیتی نزدیک به ۱۴ میلیون نفر را شامل می شود میتواند در تبیین الگوی استفاده از کالای ایرانی و اصلاح فرهنگ بیگانه تاثیر بسزایی داشته باشند.

دانش آموز میتواند فضایی با نشاط برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایجاد نماید که اینان مهمترین سرمایه های کشور و بعنوان نسل پویا، گام اول را در خانواده ها بردارند.

تجربه استفاده از دانش آموزان بعنوان همیار پلیس در چند سال اخیر خود گواه روشنی بر این موضوع است که آنان میتوانند سخن اثر گذار در بین خانوده و سطح عمومی جامعه در جهت ایجاد رغبت به استفاده و بهره مندی از تولید داخلی داشته باشند.

دانش آموزان قادرند خانواده ی خود را در خرید مبلمان، مصالح ساختمانی، لوازم تزیینی، اسباب بازی و پوشاک هدایت و رهبری نماید بشرطی که پیام معلم در او قبلا کارساز بوده باشد. می توانند جاذبه ها و غذاهای محلی ایران عزیزمان را به جهانیان معرفی کنند و شناخت سایر کشورها را از ایران بیشتر کنند.

دانش آموز میتواند فرهنگ برتر شناخته شدن کالاهای خارجی را در برابر تولیدات ملی آن چنان بشکند که رغبت افراد و گرایش آنان به وسایل خارجی برای همیشه به انزوا کشیده شود .

جمله MADE IN IRAN (ساخت ایران) توسط دانش آموزان در خانوادها ترویج داده شود.

می توان گفت که آمریکایی ها فکرمی کنند که درصورتی که رابطه ی اقتصادی خود را قطع کنند باعث آن می شود که ما از حقّ خود یعنی انرژی هسته ای عقب نشینی کنیم امّا بر خلاف نظر آنها که مردم کشور ما که همیشه پشت به پشت هم بوده اند و از کشور ما (ایران همیشه جاوید) حمایت به عمل آورده اند و نمونه ی آن را می توان در حمایت مردم کشورمان در هشت سال دفاع مقدس که مردم چگونه از این سرزمین را نیز همایت کردند و شما با خرید کالای داخلی علام می کنید که ما هیچ نیازی به وادرات کالاهای آنها نداریم ویک ایرانی همیشه از یک کالای ایرانی استفاده می کند.

ما دانش آموزان باید از کالاهای ایرانی حمایت کنیم و به خانواده خود و اطرافیان بگوییم که برای آینده ی ما، و ایران بزرگ، از کالاهای ایرانی استفاده کنند تا چرخه ی تولید متوقف نشود و در آینده این چرخه به دست ما به گردش درآید.

ما هم تمام تلاشمان را می کنیم و درس هایمان را می خوانیم و با رفتار درست و امیدواری پله های موفقیت را یکی یکی بالا می رویم تا سرنوشت ایران ما، اقتدار و پیشرفت باشد و به پرچم و نام کشورمان افتخار کنیم.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *