انشا درباره چرا باید برای نعمت بینایی خدا را شکر کنیم؟

فال روزانه

انشا در مورد چرا باید برای نعمت بینایی خدا را شکر کنیم؟

در این مطلب از وب سایت انشاسرا، یک انشای زیبا با موضوع چرا باید برای نعمت بینایی خدا را شکر کنیم؟ آماده کرده ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.


مقدمه

باید برای تمامی نعمت هایی که داریم از خداوند بزرگ و متعال تشکر کنیم، خدایی که همیشه و در هر شرایطی همراه ماست و قطعا می توانیم در هنگام سختی ها و مشکلات به او امید داشته باشیم.

زندگی انسان ها می تواند با خواست خداوند بزرگ و متعال دگرگون شود.

در میان نعمت ها، نعمت چشم از نعمت های بسیار مهم و شگفت انگیز است و به راستی از دست دادن چنین نعمتی، دنیا را بر انسان تاریك می كند، و موجب نابودی ابزار مهم شناخت و درك حقایق می شود.

تنه انشاء

چشمان ما قطعا یکی از مهم ترین اعضای بدنمان هستند و قطعا ما می توانیم با نعمت بینایی کار های مهم و بزرگی را انجام دهیم و اگر این ویژگی مهم وجود نداشته باشد، قطعا شرایط بسیار سخت و بد است.

تصور کنید یک روز کامل در تاریکی هستید و یا این که دنیایی را روشن می بینید و این قرار است هر روز تکرار شود، قطعا از مرحله ای به بعد بسیار ترسناک و عجیب خواهد بود.

همواره برای شکر نعمت نباید اجازه دهیم تا به چشمانمان آسیب وارد شود.

همچنین بخوانید: انشا در مورد چرا باید برای نعمت شنوایی خدا را شکر کنیم؟

چشم را معمولا به یك دستگاه دوربین عكاسی تشبیه می كنند، كه با عدسی بسیار ظریف خود از صحنه های مختلف عكس برداری می كند، عكس هایی كه به جای فیلم، روی شبكیه چشم منعكس می شود و از آن جا به وسیله اعصاب بینایی به مغز منتقل می گردد، این دستگاه عكس برداری فوق العاده ظریف و دقیق، در شبانه روز ممكن است هزاران عكس از صحنه های مختلف بردارد، ولی دستگاه های عكس برداری از جهات زیادی قابل مقایسه با عجایب چشم نیست كه این مطلب در جای خود بیان شده است، از جمله این كه در دوربین های عكاسی باید فیلم ها را عوض كنند، و یك حلقه فیلم كه تمام شد باید حلقه دیگری جای آن بگذارند، اما چشم های انسان در تمام طول عمر فیلم برداری می كنند، بی آن كه چیزی از آن عوض شود.

ما می توانیم هر روز این مسئله را حس کنیم که چشمانمان می توانند یکی از مهم ترین اعضای بدنمان باشند.

باید از خداوند بزرگ و متعال تشکر کنیم بابت نعمتی که می توانست به راحتی از ما بگیرد، حتی اگر انسان یک چشم هم نداشته باشد با مشکلات زیادی روبرو می شود و دقت کافی را در انجام کار ها نخواهد داشت.

نتیجه گیری

وقتی وارد خیابان می شویم، قطعا اگر به خوبی حواسمان به اطراف نباشد با خطرات بسیار بزرگی روبرو می شویم، وقتی می خواهیم مطالعه کنیم قطعا مهم ترین عضو بدنمان چشم است، در واقع هر کاری که نیاز به دقت داشته باشد باید با چشممان انجام دهیم تا کم ترین خطای ممکن در آن رخ دهد؛ پس باید هر روز از کسی که این نعمت بی نظیر را به ما هدیه داده است تشکر کنیم. خدای خوبم، ممنونم واسه چشمانی که به من هدیه داده ای.

شما میتوانید انشاهای خود را به آدرس ایمیل enshasara.ir@gmail.com ارسال کنید تا با نام شما در سایت انشا سرا قرار بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *